Archive

Archive for the ‘Pelbagai’ Category

Ubat Penyakit Kanser (Cegah Sebelum Terkena)

4 Februari 2014 Tinggalkan komen

Dari Dr. Azimuth ELC

  1. TAK sangka.. Kita SELALU buat perkara ni, dan sebenarnya boleh sebabkan KANSER!! Satu perkongsian yang dapat menyelamatkan ramai insan di sekeliling kita…
  2. Dr. Stephen memperlakukan pesakit Cancer dgn cara yg “un-ortodoks” & banyak pesakit Sembuh! Ia percaya pada penyembuhan alami dlm tubuh terhadap penyakit.
  3. Ubat utk Cancer sudah ditemui ! Anda percaya? Saya berdukacita bagi pesakit cancer yg meninggal di bawah rawatan konvensional.
  4. Pesakit cancer tidak seharusnya mati ! Menurut DR. Shu, 3 generasi Sinshe di Taiwan: Makan buah segar dan caranya! Ini sangat informatif!
  5. Umumnya makan buah berarti membeli buah, cuci, memotongnya & masukkan ke dalam mulut kita… Tapi tidak semudah yg kita pikirkan!
  6. Pengetahuan penting bagaimana & bila harus makan buah. Cara yang tepat makan buah; * JANGAN MAKAN BUAH-BUAHAN SELEPAS ANDA MAKAN..!!
  7. BUAH HARUS DIMAKAN PADA SAAT PERUT KOSONG. BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING!
  8. BAHAYA!Buah bercampur dengan makanan lain akan membusuk & menghasilkan gas sehingga boleh membawa pada kembung!
  9. Menurut penelitian Dr Herbert Shelton; Jika Anda telah menguasai cara yang benar makan buah-buahan, Anda memiliki; badan yang sihat, Penuh tenaga, Tubuh dan fikiran jadi tenang & berat badan normal.
  10. Makan buah yang segar dan bersih (Bukan buah/Jus dalam bungkusan/botol Plastik) lebih baik dari pada minum jus. Tapi jika terpaksa minum jus, maka minumlah seteguk demi seteguk secara perlahan
  11. Anda harus membiarkannya bercampur degan air liur Anda sebelum menelannya.
  12. MINUM AIR SEJUK atau AIS BATU SELEPAS MAKAN ADALAH salah satu penyebab KANSER!!
  13. Air sejuk akan membuat makanan yang berminyak menjadi (BEKU) maka akan jadi lemak bertoksin (RACUN).
  14. Cara Terbaik adalah: Minum air PANAS ATAU SUAM selepas makan
  15. Makan buah segar saat perut kosong.
  16. Semoga info ini dapat memberi manfaat pada kita semua.
  17. BANTU dan SHARE PADA KAWAN-KAWAN. Terima kasih…
  18. https://www.facebook.com/drazimuth2013

=========================================================================================

3 Ebook Pemasaran PERCUMA untuk anda

———————————————————————————————————————————————————–

Memperkenalkan… bukan satu malah 3 ebook strategi pemasaran yang bakal membantu anda menjana pendapatan online. Ya, 3 ebook untuk anda dan yang pasti ianya PERCUMA…..

Klik Disini

 

==========================================================================================

 Formula Pantas Seru Rezeki

———————————————————————————————————————————————————

Ebook Ini Bakal Mengubah Aliran Rezeki Menjadi Lebih Lancar Dalam Kehidupan Pembacanya.

Harga hanya RM30 sahaja….Jaminan wang akan dikembalikan 100% dalam masa 30 hari jika gagal.

Dapatkannya sekarang dengan klik link dibawah ini:

Klik disini

 

=========================================================================================

Kategori:Pelbagai

Petua Untuk Awet Muda Cara Islam

14 November 2013 Tinggalkan komen

Petua 1 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah kalian tu dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.

Petua 2 : Sejurus bangun pagi,sebelum mandi dan gosok gigi, minum air dan biarkan ia di dalam mulut selama 10 saat dan sambil itu selawat 3 kali. Kemudian, baru diteguk. Air Liur ada enzim yang boleh jadi ubat.

Petua 3 : Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.

Petua 4 : Semasa berdandan di waktu pagi baca selawat Nabi di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niat dalam hati supaya di indahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.

Petua 5 : Untuk melihat wajah kita agak muda daripada umur kita, amalkanlah petua ini dengan jujur dan ikhlas. Senang sahaja, pertama, setiap kali selepas solat subuh bacalah surah yusuff, kemudian minum air suam sebanyak tiga teguk sahaja. Wajah kalian akan kelihatan muda daripada umur sebenar kalian.

Petua 6 : Hafalkan ayat 35 ~38 surah Al-Waqiah. Bacalah dalam hati setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

Petua 7 : Amalkan bangun pagi dan mandi embun. Usap embun dari hujung daun pada wajah, rambut dan kulit badan. Khasiat air embun amat banyak. Wajah kalian akan berseri dan tubuh badan menjadi sihat serta awet muda.

Petua 8 : Amalkan mandi air telaga sulung iaitu air telaga yang diambil pada waktu pagi sebelum ada orang lain mengambilnya terlebih dahulu daripada kita. Mandilah sebelum air telaga itu ditimba orang. InsyaAllah wajah akan berseri dan badan sentiasa ramping. *ni kalau kalian ada air telaga la yer.

Petua 9: Muka kita biasanya akan berminyak selepas bangun dari tidur. Inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah. Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan di letakkan di bawah mulut (dagu). Pusingkan jari kalian ke pipi, pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi. Lakukan setiap pagi di susuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat, jangan sesekali mengurut wajah kalian dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.

 

 

=========================================================================================

3 Ebook Pemasaran PERCUMA untuk anda

Memperkenalkan… bukan satu malah 3 ebook strategi pemasaran yang bakal membantu anda menjana pendapatan online. Ya, 3 ebook untuk anda dan yang pasti ianya PERCUMA…..

Klik Disini Sekarang

 

==========================================================================================

Formula Pantas Seru Rezeki

Ebook Ini Bakal Mengubah Aliran Rezeki Menjadi Lebih Lancar Dalam Kehidupan Pembacanya.

Harga hanya RM30 sahaja….Jaminan wang akan dikembalikan 100% dalam masa 30 hari jika gagal.

Klik Disini Sekarang

 

 

 

 

 

 

 

Kategori:Pelbagai

Siapa cakap minum ais tak elok?

10 November 2013 Tinggalkan komen

Ramai org kata x elok minum ais, lebih elok minum air panas.. Namun, sedarkah kita, Nabi Muhammad SAW melarang kita mengambil makanan dalam keadaan yang panas. Akhirnya kini fakta terbaru kebaikan AIS yang tidak akan mampu dihasilkan oleh mana-mana saintis mahupun manusia. Teruskan membaca untuk lebih memahami. Percayalah kepada Al-Quran dan Al Hadis.. kerana kita tidak akan tersesat selagi berpegang pada keduanya. ~ Rahsia dan Kelebihan Di Dalam Ais “Zat di dalam ais tidak akan mampu dihasilkan oleh mana-mana saintis mahupun manusia”. Jangan ingat minum ais tu tak elok untuk kesihatan. Sebenarny ada kebaikan didalam keburukan. Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak. Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas. Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya. Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa.Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang. Membenarkan anak mengunyah ais akan menguatkan giginya dan memberi kanak-kanak makan ais krim secara perlahan-lahan dan berterusan boleh menghilangkan batuk dalam masa beberapa jam. Mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total. Air sejuk juga akan menguatkan tulang bayi. Ia akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan. Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan. Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar. Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan. Ais amat diperlukan oleh mana-mana atlit sukan dalam kecederaan yang tidak disangka-sangkakan. Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan. Air sejuk juga adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam. Air sejuk dalam rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat. Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh. Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang. Adalah makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pada suhu yang tinggi atau yang telah terkena panas cahaya matahari yang pastinya akan mengganggu sistem deria pada kulit. Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat. Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan. Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk. Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut.

=========================================================================================

3 Ebook Pemasaran PERCUMA untuk anda

=========================================================================================

Memperkenalkan… bukan satu malah 3 ebook strategi pemasaran yang bakal membantu anda menjana pendapatan online. Ya, 3 ebook untuk anda dan yang pasti ianya PERCUMA…..

Klik Disini Sekarang

 

==========================================================================================

Formula Pantas Seru Rezeki

==========================================================================================

Ebook Ini Bakal Mengubah Aliran Rezeki Menjadi Lebih Lancar Dalam Kehidupan Pembacanya.

Harga hanya RM30 sahaja….Jaminan wang akan dikembalikan 100% dalam masa 30 hari jika gagal.

Klik Disini Sekarang

 

Kategori:Pelbagai

Moga ianya memberi kesedaran pada kita

24 Oktober 2013 Tinggalkan komen

Wang syiling jatuh di hadapan seorang lelaki yg sedang asyik mambancuh simen ..melihat logam kecil itu , tangan lelaki itu terhenti melakukan kerja. Tidak menunggu lama , tangannya segera mengutip syiling itu dan dimasukkan ke dalam poketnya. Dia menyambung semula kerjanya.Sekali lagi lelaki itu terpandang duit syiling tidak jauh dari sisinya . Lelaki itu menoleh ke kiri ,kanan dan sekelilingnya.Tiada siapa yang berdekatan dengan nya .Sekali lagi dia terus mengambil syiling itu dan menyimpan dalam koceknya .Tidak lama kemudian , lelaki itu ternampak lagi duit syiling berdekatan dengannya .Pun sama , dia mengambil dan menyimpannya .”Rezeki aku !” Kata lelaki itu dalam hati .Lelaki itu tidak sedar , logam syiling itu sebenarnya dicampakkan oleh ketuanya dari aras lapan bangunan separuh siap yang mereka bina itu.Sebenarnya ,ketuanya mahu memanggilnya. Puas ketuanya menjerit daripada aras lapan , cuba memanggil lelaki itu yg berada pada aras paling bawah.Namun , jeritan itu tidak mampu mengalahkan pelbagai bunyian mesin pembinaan di kawasan tersebut. Dek kerana itulah , ketuanya itu mencampakkan syilingnya dengan harapan lelaki itu akan mendongak melihatnya di atas. Mudah-mudahan dapatlah dia menyampaikan pesanannya kepada pekerjanya itu.Sayangnya,sehingga habis wang syilingnya dibaling ke bawah , lelaki itu masih belum jugak mendongak ke atas.Lantas , ketuanya itu mengumpulkan serpihan batu kecil yg terdapat di lantai. Satu persatu batu kecil itu dibaling ke bawah.Beberapa kali batu itu mengenai badan lelaki itu . Setelah merasa sakit , lelaki itu mendongak ke atas , melihat dari mana datangnya batu-batu kecil yang menyerang tadi.Barulah dia ternampak kelibat ketuanya yang sejak tadi cuba mencuri perhatiannya bagi menyampaikan pesanan.Sahabat sekalian , Allah sering menjatuhkan rezeki (syiling ) , rahmat atau kesenangan yg tidak terkira banyak kepada kita…..Tuhan menjatuhkan ‘syiling’ itu sbg satu panggilan agar kita sentiasa mendongak ke atas utk mengingati dan bersyukur dengan kurniaanNya. Tetapi , acap kali kita lalai utk ‘mendongak’ ke atas, sebaliknya terus menikmati pemberian-Nya tanpa ucapan syukur…Seperti kisah ketua dan pekerja tadi , apabila jatuhan syiling tidak berjaya menarik perhatian ,lalu Dia jatuhkan pula ‘batu’ yg berupa musibah , kegagalan , keperitan dan pengalaman yg menyakitkan. Dan hanya setelah kita merasa kesakitan itu , barulah kita teringat utk mendongak , menadah tangan utk bersyukur mengingati Yang Maha Pencipta kita.
semoga dapat dijadikan iktibar.

=========================================================================================

3 Ebook Pemasaran PERCUMA untuk anda

=========================================================================================

Memperkenalkan… bukan satu malah 3 ebook strategi pemasaran yang bakal membantu anda menjana pendapatan online. Ya, 3 ebook untuk anda dan yang pasti ianya PERCUMA…..

Klik Disini Sekarang

==========================================================================================

Formula Pantas Seru Rezeki

==========================================================================================

Ebook Ini Bakal Mengubah Aliran Rezeki Menjadi Lebih Lancar Dalam Kehidupan Pembacanya.

Harga hanya RM30 sahaja….Jaminan wang akan dikembalikan 100% dalam masa 30 hari jika gagal.

Klik Disini Sekarang

Kategori:Pelbagai

Pesanan Dari Imam Syafie

12 September 2013 Tinggalkan komen

SEBELUM Imam Syafie pulang ke rahmatullah..

beliau sempat berwasiat kepada para muridnya dan umat Islam seluruhnya. Berikut
ialah kandungan wasiat tersebut:

“Barangsiapa yang ingin meninggalkan dunia dalam keadaan selamat maka hendaklah ia mengamalkan sepuluh perkara.”

PERTAMA: HAK KEPADA DIRI.
Iaitu: Mengurangkan tidur, mengurangkan makan, mengurangkan percakapan dan berpada-pada dengan rezeki yang ada.

KEDUA: HAK KEPADA MALAIKAT MAUT
Iaitu: Mengqadhakan kewajipan-kewajipan yang tertinggal,
mendapatkan kemaafan dari orang yang kita zalimi, membuat
persediaan untuk mati dan merasa cinta kepada Allah.

KETIGA : HAK KEPADA KUBUR
Iaitu : Membuang tabiat suka menabur fitnah, membuang tabiat
kencing merata-rata, memperbanyakkan solat Tahajjud dan membantu
orang yang dizalimi.

KEEMPAT: HAK KEPADA MUNKAR DAN NAKIR
Iaitu : Tidak berdusta, berkata benar, meninggalkan maksiat
dan nasihat menasihati.

KELIMA : HAK KEPADA MIZAN (NERACA TIMBANGAN AMAL
PADA HARI KIAMAT)
Iaitu : Menahan kemarahan, banyak berzikir, mengikhlaskan
amalan dan sanggup menanggung kesusahan.

KEENAM : HAK KEPADA SIRAT (TITIAN YANG MERENTANGI
NERAKA PADA HARI AKHIRAT)
Iaitu : Membuang tabiat suka mengumpat, bersikap warak, suka
membantu orang beriman dan suka berjemaah.

KETUJUH : HAK KEPADA MALIK (PENJAGA NERAKA)
Iaitu : Menangis lantaran takutkan Allah SWT, berbuat baik
kepada ibu bapa, bersedekah secara terang-terangan serta
sembunyi dan memperelok akhlak.

KELAPAN : HAK KEPADA RIDHWAN (MALAIKAT PENJAGA
SYURGA)
Iaitu : Berasa redha dengan Qadha’ Allah, bersabar
menerima bala, bersyukur ke atas nikmat Allah dan
bertaubat dari melakukan maksiat.

KESEMBILAN : HAK KEPADA NABI S.A.W
Iaitu : Berselawat ke atas baginda, berpegang dengan
syariat, bergantung kepada as-Sunnah (Hadith), menyayangi
para sahabat, dan bersaing dalam mencari keredhaan Allah.

KESEPULUH : HAK KEPADA ALLAH SWT
Iaitu : Mengajak manusia ke arah kebaikan, mencegah manusia
dari kemungkaran, menyukai ketaatan dan membenci kemaksiatan.

Kategori:Pelbagai

Bersyukurlah dengan pemberian Tuhan

4 September 2013 Tinggalkan komen

Hari ini saya nak cerita pasal kehidupan kita sehari-hari. Satu persoalan dari saya mengapa kita harus bersedih? Tak de gunanya kita bersedih sebab apa yang berlaku semuanya adalah kehendak Allah. Semuanya telah ditentukan olehNya. Nak tak nak kita terpaksa terima sama ada ianya baik atau pun tak baik. Kita kena redha atas apa yang berlaku pada kita.

Seharusnya kita bersyukur pada Tuhan yang menjadikan kita. Sebab kesedihan yang kita alami tidak berpanjangan dan tidak mendatangkan kemudaratan yang sangat ketara keatas diri kita. Semua orang tak mahu rasa sedih, disebabkan sifat itu telah ada dalam diri kita, terpaksalah kita melaluinya juga.

Kalau kita rasa sedih dengan ujian dari Allah, fikirkanlah ada manusia lain yang menghadapi ujian lebih besar dan teruk dari Allah Yang Esa. Mungkin ujian yang kita hadapi ini adalah atas kesalahan kita sendiri. Tapi Bersyukurlah kerana kita masih lagi diberi peluang untuk meneruskan kehidupan dan masih lagi bernafas. Apa yang berlaku pada kita semuanya adalah ketentuanNya. Dia saja yang tahu apa yang baik dan apa yang buruk tentang kita. Bersyukurlah sebab ujian yang diberi mungkin untuk menyedarkan kita agar kita tidak tersasar lebih jauh. Terima kasih Allah. Kami sentiasa bersyukur atas apa yang Kau beri.

Semoga hidup kita semua sentiasa di rahmati Allah….Amin

Kategori:Pelbagai

Kenaikkan Harga Minyak

3 September 2013 Tinggalkan komen

Rata-rata semua orang bercerita mengenai kenaikkan harga minyak sebanyak RM0.20. Ada yang marah-marah dan rasa tak puas hati. Ada juga yang mengajak kita semua boikot minyak. Apa-apa pun kita tak boleh nak buat apa dengan hal ini. Keputusan tu terletak ditangan mereka yang memerintah. Tak guna kita marah-marah, kan lebih baik kita fikirkan cara untuk menambahkan pendapatan kita dari yang ada sekarang pada yang lebih baik. Fikirkan cara macam mana kita nak dapat duit lebih untuk menampung keperluan kita yang semakin meningkat. kalau kita boikot minyak, kita nak pakai apa untuk pergi ke sana sini. Minyak adalah satu keperluan yang tak dapat kita elakkan. Nak tak nak terpaksa kita hadap juga. Jadi adalah lebih baik kita fikirkan cara untuk menambah pendapatan kita. Pelbagai cara kita boleh lakukan. Cara yang paling mudah dan santai adalah melalui internat. Apa kata sambil-sambil kita melayari internet atau bersosial dalam laman sosial yang ada sekarang, kita cuba promosikan produk yang kita rasakan sesuai pada mereka yang ada dalam senarai kita. Banyak yang kita boleh jual. Seperti menjual pakaian lelaki, wanita dan kanak-kanak atau jadi agen produk orang lain seperti menyertai affiliate atau dropship. Tak cuba tak tahu. Mana tahu rezeki kita ada kat sini. Sambil bersosial sambil buat duit. Bak kata orang tua-tua ” sambil menyelam sambil minum air”. Jadi sebagai permulaan, mungkin anda semua tak tahu macam mana nak jalankan promosi atau kat mana nak jual, saya ada sediakan anda secara PERCUMA 3 buah ebook  untuk anda pelajari cara pemarasan yang berkesan yang telah digunapakai oleh otai-otai terdahulu. Sabagai langkah pertama, dapatkan ebook yang saya maksudkan disini. Klik link di sebelah ini untuk download http://strategiefektif.com

Harapan saya agar ebook ini dapat membantu anda dalam menjana pendapatan. Salam kejayaan dari saya untuk anda semua.